صفحه اصلی / بازاریابی موتور های جستجو / بازاریابی موتورهای جستجو

بازاریابی موتورهای جستجو

بیش از ۸۰% بازدید اینترنت از طریق موتورهای جستجو توزیع می شود، طبق تفکر رایج هر سایتی که بازدید کننده داشته باشد ،در آمد خواهد داشت و بازدید بشتر به معنای پول بیشتر است. اما واقعیت این است که هر بازدید کننده ای نمی تواند برای شما در آمد ایجاد کند و شما باید همواره به دنبال بازدیدکننده هدف محصولات/خدمات سایت خود باشید.

بازدید از طریق موتورهای جستجو به دو روش تقسیم می شود :

الف. بازدید مستقیم

ب. بازدید از طریق تبلیغات که به آن پرداخت به ازای کلیک یا تبلیغات کلیکی می گویند.

دریافت بازدید از هریک از دو روش فوق نیازمند دانش در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است .

نکته جالبی در مورد بازاریابی موتورهای جستجو وجود دارد که اهمیت آن را نسبت به سایر روشهای تبلیغات در اینترنت چندین برابر می کند . این نکته را به اختصار “بازدیدکننده هدفمند” می نامیم . فرض کنید شما می خواهید یک گوشی موبایل بخرید و قبل از خرید گوشی، از موتور های جستجو برای تحقیقات بیشتر استفاده می کنید. احتمال دارد پس از تحقیقات، تصمیم بگیرید که گوشی موبایل خود را از طریق اینترنت سفارش دهید. برای این کار نام گوشی موبایل خود را در گوگل جستجو کرده  و سپس به نتایج ارائه شده در صفحه اول گوگل مراجعه می کنید. لذا سایت هایی که در صفحات دوم به بعد گوگل قرار دارند، سهم بسیار کمی از این بازدید خواهند داشت.

نکته جالب اینجاست که اگر سایت شما رتبه مناسبی در نتایج جستجو داشته باشد، افرادی به سایت شما مراجعه می کنند که به دنبال خرید محصولات و خدماتی هستند که آنها را ارائه می دهید. بنابراین با این روش احتمال این که این افراد از شما خرید کنند بسیار بیشتر از سایر روش های تبلیغاتی است زیرا مخاطب سایر روش های تبلیغاتی لزوما مشتری هدف شما نیستند.

بهینه سازی برای موتورهای جستجو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بدون شک موثرترین و پول سازترین روش بازاریابی اینترنتی است . شما با این روش علاوه بر این که بازدید سایت خود را افزایش می دهید ، بازدیدکننده هدفمند را به سمت سایت خود هدایت می کنید که این موضوع می تواند تاثیر مستقیم در درآمدزایی سایتتان داشته باشد .اولین مرحله از بهینه سازی سایت مشخص کردن جامعه هدف و به دست آوردن کلمات کلیدی جستجو توسط آنهاست.
اکرو وب بازاریاب فروشگاه مجازی
منبع : کتاب بازاریابی اینترنتی به زبان ساده – نویسنده رضا شیرازی منفرد

 

درباره علی بیات

مباحث بازاریابی و کسب و کار اینترنتی رو یک آلترناتیو جهت پیشبرد اهداف زندگی میدونم و بهش شدیدا علاقمند هستم....نام اکرو از ورزش آکروبات گرفته شده که تداعی کننده هیجان، انعطاف و شادی است... کانال تلگرامی: https://t.me/acroweb

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *